TIEJAAALALIE*

juni 27, 2023

Deze tekst gaat over Jos Robijn. Onze Jos, die al bij Hart Voor De Zaak werkte toen ons bedrijf nog niet bestond. Die op zijn pensioendatum de collega’s trakteerde op taart en weer achter zijn computer kroop. Jos hield van bezig zijn. En wij hielden van Jos.

Toen hij eind jaren ’70 begon met werken, was de grafische wereld nagenoeg analoog. De hele digitalisering maakte hij actief mee. Tot op het laatst was hij geïnteresseerd in de nieuwste ontwikkelingen. Veel mensen, waaronder stagiaires, hebben geprofiteerd van zijn enorme kennis. Het was fijn om te leren van Jos.

Wat betreft zijn gezondheid heeft Jos gevecht na gevecht moeten leveren. Met groot geduld en doorzettingsvermogen ging hij telkens de strijd aan. Ook op dat punt viel er van hem te leren. Bescheiden als hij was, zal hij zich nooit écht hebben gerealiseerd hoe trots we op hem waren.

Jos overleed afgelopen donderdag 22 juni omringd door mensen die van hem houden.

*) gezongen door Jos als hij weer lekker aan het werk was

Ciolato: alleen de naam klinkt al goed

maart 11, 2024

Deze had eerst een naam die het volledige aanbod en de ambachtelijkheid niet voldoende weergaf. Of HVDZ daar misschien een oplossing voor had? En dan er achteraan ook maar een passende huisstijl? Na een gedegen traject van naamsontwikkeling viel de keuze op de Ciolato, een naam die recht doet aan de cioccolato en de gelato. […]

Lees meer  

Stamceldonatie als TikTok-conversatie

maart 8, 2024

Over het doneren van stamcellen bestaat een aantal misverstanden. Die kunnen alleen maar verdwijnen als iemand even de tijd neemt om te kijken wat stamceldonorschap inhoudt. Op TikTok? Nee, natuurlijk niet. Op een landingpage van Matchis. En waarom zou een jongere die van zichzelf “een geefmentaliteit” heeft daar gaan kijken? Omdat het onderwerp voorbijkwam op […]

Lees meer  
social media

Hoe blijf je relevant met je content marketing via social media?

februari 5, 2024

Authenticiteit boven alles De essentie van de moderne content marketing lijkt te liggen in één sleutelwoord: authenticiteit. Nu fake content, AI en clickbait het vertrouwen ondermijnen, is eerlijkheid en transparantie de lijm die merken bindt aan hun publiek. De dagen van oppervlakkige, glanzende successen zijn geteld. Het publiek verlangt naar echte verhalen. Verbinding met de […]

Lees meer