Blog

Match van je leven met Cody en Luuk!

Match van je leven met Cody en Luuk!

We ontwikkelden een campagne waarin oranje internationals Luuk De Jong en Cody Gakpo op zoek gaan naar 20.000 stamceldonoren. Nog steeds zijn er in Nederland te weinig –met name mannelijke– donoren ingeschreven voor stamceldonatie. Voor de opzet en ontwikkeling van deze campagne werkten wij samen met sportmarketingbureau Triple Double.

Oranje prularia

Juist in tijden van een enorme golf aan doorgaans irritante oranje EK-campagnes met spaaracties en fan-prularia, vragen de spelers in deze campagne aandacht voor een serieuze zaak: de echte match van je leven. Een betekenisvolle boodschap gebracht met flitsende campagnefilms, passend bij de focusdoelgroep mannen tussen 18 en 35 jaar.

Match van je leven dus

Met dit gegeven zijn zowel Cody Gakpo als Luuk de Jong persoonlijk bekend. Cody weet hoe moeilijk het kan zijn om de juiste donor te vinden vanwege een ernstige bloedziekte in zijn familie. Luuk de Jong kent het probleem door de acute leukemie, waarmee de perschef Thijs Slegers van zijn oude club, PSV, te maken kreeg. Juist nu zoveel mensen bij de Match van je Leven vooral denken aan prestaties in dienst van Oranje, wijzen zij naar de echte match van je leven. Die van een patiënt met een bloedziekte op het moment, dat er toch een passende donor is gevonden.

Kanalen en middelen

De campagne is in de ochtend van 7 juni gelanceerd. De ingezette kanalen zijn verdeeld over owned, earned en payed media, o.a. de eigen social media van Luuk De Jong, Cody Gakpo en Matchis en campagnes in social media en display advertising. De campagne maakt gebruik van videocommercials in verschillende lengtes. Ook worden films ingezet waarin de spelers persoonlijk en dieper ingaan op het belang van stamceldonatie. Want voetballers en andere topsporters werken jarenlang toe naar die ene wedstrijd of finale: de match van hun leven. Maar vrijwel direct daarna komt ook het besef dat er één onderwerp is wat nog belangrijker is. Namelijk het leven zelf. Donoren kunnen zich aanmelden op campagnewebsite www.matchvanjeleven.nl

Stijl video

De campagnevideo’s zijn sterk op de doelgroep jonge mannen afgestemd en wijken opvallend af van de stijl die Matchis doorgaans hanteert. De video’s gaan qua gevoel eerder richting een commercial voor een sportmerk. Een bekende speler spreekt je aan en game style animaties leggen noodzaak van donorschap speels maar helder uit. Donorschap moet cool worden. Voor de regie van de commercials werkten we samen met Boris Booij.

Wilt u ook eens praten of onze aanpak iets voor u is, stuur dan een bericht via deze pagina of bel ons op 071 523 07 91.

Moeten ze bij u zijn?
Dan moet u bij ons zijn.