Stamceldonatie als TikTok-conversatie

maart 8, 2024

TikTok-gebruikers vormen een interessante doelgroep voor Matchis, het centrum voor stamceldonoren. Reden: ze zijn jong. Bij voorkeur roepen de behandelaars donoren op die nog geen 36 jaar zijn. Natuurlijk zijn veel TikTok-gebruikers ook nog geen 18 en dus niet als donor inschrijfbaar. Maar ze wórden wel 18. Als zij tegen die tijd al een paar keer hebben nagedacht over stamceldonatie, dan is dat winst.

Over het doneren van stamcellen bestaat een aantal misverstanden. Die kunnen alleen maar verdwijnen als iemand even de tijd neemt om te kijken wat stamceldonorschap inhoudt. Op TikTok? Nee, natuurlijk niet. Op een landingpage van Matchis. En waarom zou een jongere die van zichzelf “een geefmentaliteit” heeft daar gaan kijken? Omdat het onderwerp voorbijkwam op TikTok.

Iemand die een leven redt, is een…

Om op TikTok enige kans te maken op reacties moet een video: een persoonlijke uitstraling hebben, niet te gelikt zijn, onmiddellijk ter zake komen én… uitgaan van de beleving van de kijker. Daarom stuurden we een interview-team de straat op die stamceldonatie in het persoonlijke trekt. Geïnterviewden kregen de vraag: “Hoe noem jij een persoon, die iemands leven redt door stamcellen te doneren?”

Bekijk meer van de Matchis case op ons portfolio.

Wil je ook stamceldonor worden? Ga dan naar Matchis om je aan te melden.

Geïnteresseerd in de resultaten?

Neem contact op met Ramses Braakman – ramses@hvdz.nl

 

 

Ciolato: alleen de naam klinkt al goed

maart 11, 2024

Deze had eerst een naam die het volledige aanbod en de ambachtelijkheid niet voldoende weergaf. Of HVDZ daar misschien een oplossing voor had? En dan er achteraan ook maar een passende huisstijl? Na een gedegen traject van naamsontwikkeling viel de keuze op de Ciolato, een naam die recht doet aan de cioccolato en de gelato. […]

Lees meer  
social media

Hoe blijf je relevant met je content marketing via social media?

februari 5, 2024

Authenticiteit boven alles De essentie van de moderne content marketing lijkt te liggen in één sleutelwoord: authenticiteit. Nu fake content, AI en clickbait het vertrouwen ondermijnen, is eerlijkheid en transparantie de lijm die merken bindt aan hun publiek. De dagen van oppervlakkige, glanzende successen zijn geteld. Het publiek verlangt naar echte verhalen. Verbinding met de […]

Lees meer  

DNA van Jungheinrich in drie woorden

januari 5, 2024

Dus… kon er nog iets verbeterd worden in het uitdragen van de bedrijfscultuur? Gelukkig voor ons, kon dat. Er was nog geen structurele aanpak voor de internal branding waarin al het goede dat Jungheinrich doet, optimaal wordt gepresenteerd. Er ontbrak een herkenbare rode (in dit geval gele) draad, die alle acties en uitingen vanuit de […]

Lees meer