Stamceldonatie als TikTok-conversatie
maart 8, 2024
Over het doneren van stamcellen bestaat een aantal misverstanden. Die kunnen alleen maar verdwijnen als iemand even de tijd neemt om te kijken wat stamceldonorschap inhoudt. Op TikTok? Nee, natuurlijk niet. Op een landingpage van Matchis. En waarom zou een jongere die van zichzelf “een geefmentaliteit” heeft daar gaan kijken? Omdat het onderwerp voorbijkwam op TikTok.
Iemand die een leven redt, is een…
Om op TikTok enige kans te maken op reacties moet een video: een persoonlijke uitstraling hebben, niet te gelikt zijn, onmiddellijk ter zake komen én… uitgaan van de beleving van de kijker. Daarom stuurden we een interview-team de straat op die stamceldonatie in het persoonlijke trekt. Geïnterviewden kregen de vraag: “Hoe noem jij een persoon, die iemands leven redt door stamcellen te doneren?”
Bekijk meer van de Matchis case op ons portfolio.
Wil je ook stamceldonor worden? Ga dan naar Matchis om je aan te melden.
Geïnteresseerd in de resultaten?
Neem contact op met Ramses Braakman – ramses@hvdz.nl
Stamceldonatie krijgt een echt podium
september 19, 2024
Op Wereld Donor Dankdag worden mensen in het zonnetje gezet, die als donor stamcellen hebben afgestaan om het leven te redden van iemand met een ernstige bloedziekte. Helemaal terecht, zo’n dag. Maar ook beetje jammer. Omdat veel te weinig mensen ervan weten. Een goed moment om het te hebben over stamceldonatie wordt zo niet echt uitgebuit. Dat kan anders vonden wij.
Lees meerHandgemaakt: beeldtaal voor THE SWEX
juni 6, 2024
THE SWEX is een online handelsplatform voor mensen, die actief willen beleggen in zeldzame single malt whisky’s. Van de ene kant gaat THE SWEX primair over beleggen. Van de andere kant heeft de waardeperceptie bij een voorgenomen aankoop alles te maken met de heritage van de desbetreffende whisky
Lees meerCiolato: alleen de naam klinkt al goed
maart 11, 2024
Deze had eerst een naam die het volledige aanbod en de ambachtelijkheid niet voldoende weergaf. Of HVDZ daar misschien een oplossing voor had? En dan er achteraan ook maar een passende huisstijl? Na een gedegen traject van naamsontwikkeling viel de keuze op de Ciolato, een naam die recht doet aan de cioccolato en de gelato. […]
Lees meer