Stories.
Cases, verhalen en expertise.
Stamceldonatie krijgt een echt podium
september 19, 2024 -
Op Wereld Stamceldonor Dag worden mensen in het zonnetje gezet, die als donor stamcellen hebben afgestaan om het leven te redden van iemand met een ernstige bloedziekte. Helemaal terecht, zo’n dag. Maar ook beetje jammer. Omdat veel te weinig mensen ervan weten. Een goed moment om het te hebben over stamceldonatie wordt zo niet echt uitgebuit. Dat kan anders vonden wij.
Handgemaakt: beeldtaal voor THE SWEX
juni 6, 2024 -
THE SWEX is een online handelsplatform voor mensen, die actief willen beleggen in zeldzame single malt whisky’s. Van de ene kant gaat THE SWEX primair over beleggen. Van de andere kant heeft de waardeperceptie bij een voorgenomen aankoop alles te maken met de heritage van de desbetreffende whisky
Ciolato: alleen de naam klinkt al goed
maart 11, 2024 -
Chocola en ijs. Dat is wat Marcel Vermeulen denkt, maakt, doet en droomt. Ja, en Marcel proeft regelmatig ook chocolade en ijs. Want je moet constant weten waar je mee bezig bent, toch? Zo’n innige verbondenheid met het vakmanschap vind je niet overal. Maar wel in Voorhout waar Marcel zijn ijssalon annex chocolaterie heeft.
Stamceldonatie als TikTok-conversatie
maart 8, 2024 -
TikTok-gebruikers vormen een interessante doelgroep voor Matchis, het centrum voor stamceldonoren. Reden: ze zijn jong. Bij voorkeur roepen de behandelaars donoren op die nog geen 36 jaar zijn. Natuurlijk zijn veel TikTok-gebruikers ook nog geen 18 en dus niet als donor inschrijfbaar. Maar ze wórden wel 18. Als zij tegen die tijd al een paar keer hebben nagedacht over stamceldonatie, dan is dat winst.
Hoe blijf je relevant met je content marketing via social media?
februari 5, 2024 -
In de afgelopen jaren is de dynamiek van online marketing flink verschoven. De traditionele methoden lijken steeds minder effectief. Algoritme-updates dwingen tot nieuwe tactieken. De hoeveelheid content groeit en groeit. Daarbij voeden fake content en clickbait het wantrouwen tegen online informatie. In deze turbulentie staan marketeers voor een uitdaging: hoe blijf je relevant?
DNA van Jungheinrich in drie woorden
januari 5, 2024 -
“Wat kunnen we in onze employer branding beter doen, als het gaat om het uitdragen van onze bedrijfscultuur?”, zo luidde de vraag van Jungheinrich Nederland. Een uitdagende vraag. Want na enige verdieping in Jungheinrich, bleek de organisatie heel veel goed te doen. Jungheinrich Nederland, met ruim 500 medewerkers, is onderdeel van een concern dat actief is in 42 landen. Maar de cultuur is die van een familiebedrijf. Wat je functie ook is, servicemonteur, salesmanager of kantoormedewerker, je wordt echt gezien, gehoord en gewaardeerd.
TIEJAAALALIE*
juni 27, 2023 -
Deze tekst gaat over Jos Robijn. Onze Jos, die al bij Hart Voor De Zaak werkte toen ons bedrijf nog niet bestond. Die op zijn pensioendatum de collega’s trakteerde op taart en weer achter zijn computer kroop. Jos hield van bezig zijn. En wij hielden van Jos.
Nieuw gezicht voor meubelketen HACO
oktober 25, 2022 -
Meubelketen HACO Wonen & Slapen met 29 filialen in Nederland, gaat afscheid nemen van haar groengele huisstijl. Zij zet met een geheel nieuwe branding en merkbelofte in op een upgrading van de uitstraling en beleving. De nieuwe huisstijl wordt de komende maanden doorgevoerd in alle communicatiemiddelen en uitgerold over de winkels. Dit traject duurt tot maart 2023. Jan Lancée, directie: “Met ingang van de lente zien alle Nederlandse vestigingen van HACO eruit als winkels van Haco. Dan start ook onze landelijke relaunch campagne.”
Gen Z verdient beter
oktober 24, 2022 - Ramses Braakman
Recentelijk hebben we veel sollicitatiegesprekken met jonge mensen gevoerd en vaak blijkt dat de eerste baan een stap is die veel keuzestress geeft. Jongeren die nu gaan werken hebben een onrealistisch beeld over de arbeidsmarkt. Het ontbreekt Gen Z-ers aan kennis over wat er van hen verwacht wordt en wat zij van zichzelf mogen verwachten.
CASE JustLease
augustus 25, 2022 - Ramses Braakman
Justlease –dochteronderneming van Terberg Leasing– is de uitvinder van private lease. Echt? Ja, het gegeven dat je als particulier een auto kan leasen, hebben we te danken aan Justlease. Als pure online player is JustLease nog steeds dé pionier in de leasemarkt. En nog steeds zijn de wensen van de consument het uitgangspunt voor JustLease services.
25 jaar delen van het goede gevoel
juli 15, 2022 - Ramses Braakman
Vrijdag 1 juli vierden we ons 25-jarig bestaan en de opening van ons nieuwe, circulair gebouwde kantoor op Creative Valley, Marinevliegkamp Valkenburg. We mogen terugkijken op een weergaloos feest. Samen met onze ruim 250 gasten vierden we boven alles 25 jaar partnership. We hebben ons goede gevoel gedeeld met iedereen die Hart Voor De Zaak door de jaren heen het vertrouwen heeft geschonken. Dit heeft onze gasten zichtbaar doen stralen en wij straalden mee.
Samenwerken met de nadruk op werken
juli 15, 2022 - Ramses Braakman
Zet je schrap, want ik ga een cliché uit de managementboeken citeren: Never waste a good crisis. Sorry, maar ik moet namelijk denken aan het ondernemersduo van de Brasseriegroep. Bij velen beter bekend als Bob en Johan (of Johan en Bob).
Hart Voor De Zaak verhuist
augustus 6, 2021 - Ramses Braakman
Na bijna 25 jaar in Leiden gevestigd te zijn geweest verhuizen we van de Lammenschansweg naar oud-marinevliegveld in Valkenburg. Vanaf 9 augustus vestigen we ons daar in een duurzaam gerestaureerde barak, direct naast de Theaterhangaar. Op de locatie van het huidige kantoor aan de Lammenschansweg komt een woonwijk.
Match van je leven met Cody en Luuk!
mei 20, 2021 - Ramses Braakman
We ontwikkelden een campagne waarin oranje internationals Luuk De Jong en Cody Gakpo op zoek gaan naar 20.000 stamceldonoren. Er zijn in Nederland te weinig –met name mannelijke– donoren ingeschreven voor stamceldonatie. In deze campagne vroegen we aandacht voor de echte match van je leven. Een betekenisvolle boodschap gebracht met flitsende campagnefilms, passend bij de focusdoelgroep mannen tussen 18 en 35 jaar.
CASE Scotch Whisky International
februari 12, 2021 - Ramses Braakman
Toen het bedrijf begon, heette het The Whisky Talker. Die naam deed niets tekort aan de kennis en het karakter van zijn oprichter Michel Kappen. Deze ooit alcoholmijdende flegmatieke linksbuiten liep op een dag per ongeluk het ongekende smakenspectrum van Single Malt whisky binnen. Kappen groeide uit tot een prominente en internationaal gewaardeerde ambassadeur van dit distillaat. Ondertussen werd steeds duidelijker, dat een fles whisky veel meer kan bevatten dan smaak en traditie: beleggingsrendement.
Kruisbestuiving is onze grote kracht
november 10, 2020 - Ramses Braakman
Het Leidse full-service bureau Hart Voor De Zaak gaat 14 november haar 25e jaar in. Terwijl de wereld en het marketingvak in die tijd radicaal veranderden, blijft Hart Voor De Zaak datgene doen waar ze al die jaren goed in zijn geweest: de doelen van de klant realiseren met relevante communicatie gericht op de juiste doelgroep.
CASE Maastricht – Interne communicatiestrategie en OR-campagne
september 22, 2020 - Marta Klement
Elke organisatie met meer dan 50 werknemers heeft te maken met de Wet op de Ondernemersraden. Zo ook de gemeente Maastricht. Deze gemeente was geïnteresseerd in de wijze waarop Hart Voor De Zaak vorm en inhoud had gegeven aan de verkiezingen voor de Ondernemersraden bij Ahold Europe. Want een OR-verkiezing kan meer zijn dan een verkiezing alleen.
CASE Matchis 2020 Werving van jonge gasten
september 6, 2020 - Marta Klement
Een ruime meerderheid van de bevolking –80%– staat zeer positief tegenover stamceldonatie, zo blijkt uit recent onderzoek. Toch moet de Stichting Matchis hard werken om elk jaar de benodigde tienduizenden nieuwe donoren te kunnen registreren. Met name de werving van jonge mannelijke donoren is een grote uitdaging.
CASE Centrummanagement Leiden – Trakteer Jezelf Op Leiden
november 20, 2019 - Marta Klement
Wie plaatsneemt op een van de vele terrassen in Leidens monumentale binnenstad, zal niet snel concluderen dat de Stad van Ontdekkingen bezoekers tekortkomt. Toch is dat wel het geval. Voor een vitale binnenstad is ook een gezond winkelbestand nodig. Oftewel: klanten die komen winkelen. Met het oog hierop ontwikkelde Hart Voor De Zaak de campagne Trakteer jezelf op Leiden.
CASE Internal branding Bijenkorf
augustus 22, 2016 - Marta Klement
Vanuit zeven fysieke vestigingen een online winkel zet warenhuisketen De Bijenkorf in op het hogere marktsegment van luxegoederen. Sinds 2016 volgt de keten daarbij een strategie van super service. Cruciaal in deze strategie is de gedachte dat de Bijenkorf geen klanten heeft maar gasten. Dat betekent dat verkopers –en websiteontwikkelaars– op de eerste plaats gastheer of -vrouw moeten zijn.