Stories.

Cases, verhalen en expertise.

Ciolato: alleen de naam klinkt al goed

maart 11, 2024 -

Chocola en ijs. Dat is wat Marcel Vermeulen denkt, maakt, doet en droomt. Ja, en Marcel proeft regelmatig ook chocolade en ijs. Want je moet constant weten waar je mee bezig bent, toch? Zo’n innige verbondenheid met het vakmanschap vind je niet overal. Maar wel in Voorhout waar Marcel zijn ijssalon annex chocolaterie heeft.

Lees verder  

Stamceldonatie als TikTok-conversatie

maart 8, 2024 -

TikTok-gebruikers vormen een interessante doelgroep voor Matchis, het centrum voor stamceldonoren. Reden: ze zijn jong. Bij voorkeur roepen de behandelaars donoren op die nog geen 36 jaar zijn. Natuurlijk zijn veel TikTok-gebruikers ook nog geen 18 en dus niet als donor inschrijfbaar. Maar ze wórden wel 18. Als zij tegen die tijd al een paar keer hebben nagedacht over stamceldonatie, dan is dat winst.

Lees verder  
social media

Hoe blijf je relevant met je content marketing via social media?

februari 5, 2024 -

In de afgelopen jaren is de dynamiek van online marketing flink verschoven. De traditionele methoden lijken steeds minder effectief. Algoritme-updates dwingen tot nieuwe tactieken. De hoeveelheid content groeit en groeit. Daarbij voeden fake content en clickbait het wantrouwen tegen online informatie. In deze turbulentie staan marketeers voor een uitdaging: hoe blijf je relevant?

Lees verder  
jungheinrich

DNA van Jungheinrich in drie woorden

januari 5, 2024 -

“Wat kunnen we in onze employer branding beter doen, als het gaat om het uitdragen van onze bedrijfscultuur?”, zo luidde de vraag van Jungheinrich Nederland. Een uitdagende vraag. Want na enige verdieping in Jungheinrich, bleek de organisatie heel veel goed te doen. Jungheinrich Nederland, met ruim 500 medewerkers, is onderdeel van een concern dat actief is in 42 landen. Maar de cultuur is die van een familiebedrijf. Wat je functie ook is, servicemonteur, salesmanager of kantoormedewerker, je wordt echt gezien, gehoord en gewaardeerd.

Lees verder  

TIEJAAALALIE*

juni 27, 2023 -

Deze tekst gaat over Jos Robijn. Onze Jos, die al bij Hart Voor De Zaak werkte toen ons bedrijf nog niet bestond. Die op zijn pensioendatum de collega’s trakteerde op taart en weer achter zijn computer kroop. Jos hield van bezig zijn. En wij hielden van Jos.

Lees verder  

Nieuw gezicht voor meubelketen HACO

oktober 25, 2022 -

Meubelketen HACO Wonen & Slapen met 29 filialen in Nederland, gaat afscheid nemen van haar groengele huisstijl. Zij zet met een geheel nieuwe branding en merkbelofte in op een upgrading van de uitstraling en beleving. De nieuwe huisstijl wordt de komende maanden doorgevoerd in alle communicatiemiddelen en uitgerold over de winkels. Dit traject duurt tot maart 2023. Jan Lancée, directie: “Met ingang van de lente zien alle Nederlandse vestigingen van HACO eruit als winkels van Haco. Dan start ook onze landelijke relaunch campagne.”

Lees verder  

Gen Z verdient beter

oktober 24, 2022 - Ramses Braakman

Recentelijk hebben we veel sollicitatiegesprekken met jonge mensen gevoerd en vaak blijkt dat de eerste baan een stap is die veel keuzestress geeft. Jongeren die nu gaan werken hebben een onrealistisch beeld over de arbeidsmarkt. Het ontbreekt Gen Z-ers aan kennis over wat er van hen verwacht wordt en wat zij van zichzelf mogen verwachten.

Lees verder  

CASE JustLease

augustus 25, 2022 - Ramses Braakman

Justlease  –dochteronderneming van Terberg Leasing– is de uitvinder van private lease. Echt? Ja, het gegeven dat je als particulier een auto kan leasen, hebben we te danken aan Justlease. Als pure online player is JustLease nog steeds dé pionier in de leasemarkt. En nog steeds  zijn de wensen van de consument het uitgangspunt voor JustLease services.

Lees verder  

25 jaar delen van het goede gevoel

juli 15, 2022 - Ramses Braakman

Vrijdag 1 juli vierden we ons 25-jarig bestaan en de opening van ons nieuwe, circulair gebouwde kantoor op Creative Valley, Marinevliegkamp Valkenburg. We mogen terugkijken op een weergaloos feest. Samen met onze ruim 250 gasten vierden we boven alles 25 jaar partnership. We hebben ons goede gevoel gedeeld met iedereen die Hart Voor De Zaak door de jaren heen het vertrouwen heeft geschonken. Dit heeft onze gasten zichtbaar doen stralen en wij straalden mee.

Lees verder  

Samenwerken met de nadruk op werken

juli 15, 2022 - Ramses Braakman

Zet je schrap, want ik ga een cliché uit de managementboeken citeren: Never waste a good crisis. Sorry, maar ik moet namelijk denken aan het ondernemersduo van de Brasseriegroep. Bij velen beter bekend als Bob en Johan (of Johan en Bob).

Lees verder  

Hart Voor De Zaak verhuist

augustus 6, 2021 - Ramses Braakman

Na bijna 25 jaar in Leiden gevestigd te zijn geweest verhuizen we van de Lammenschansweg naar oud-marinevliegveld in Valkenburg. Vanaf 9 augustus vestigen we ons daar in een duurzaam gerestaureerde barak, direct naast de Theaterhangaar. Op de locatie van het huidige kantoor aan de Lammenschansweg komt een woonwijk.

Lees verder  

Match van je leven met Cody en Luuk!

mei 20, 2021 - Ramses Braakman

We ontwikkelden een campagne waarin oranje internationals Luuk De Jong en Cody Gakpo op zoek gaan naar 20.000 stamceldonoren. Er zijn in Nederland te weinig –met name mannelijke– donoren ingeschreven voor stamceldonatie. In deze campagne vroegen we aandacht voor de echte match van je leven. Een betekenisvolle boodschap gebracht met flitsende campagnefilms, passend bij de focusdoelgroep mannen tussen 18 en 35 jaar.

Lees verder  

CASE Scotch Whisky International

februari 12, 2021 - Ramses Braakman

Toen het bedrijf begon, heette het The Whisky Talker. Die naam deed niets tekort aan de kennis en het karakter van zijn oprichter Michel Kappen. Deze ooit alcoholmijdende flegmatieke linksbuiten liep op een dag per ongeluk het ongekende smakenspectrum van Single Malt whisky binnen. Kappen groeide uit tot een prominente en internationaal gewaardeerde ambassadeur van dit distillaat. Ondertussen werd steeds duidelijker, dat een fles whisky veel meer kan bevatten dan smaak en traditie: beleggingsrendement.

Lees verder  

Kruisbestuiving is onze grote kracht

november 10, 2020 - Ramses Braakman

Het Leidse full-service bureau Hart Voor De Zaak gaat 14 november haar 25e jaar in. Terwijl de wereld en het marketingvak in die tijd radicaal veranderden, blijft Hart Voor De Zaak datgene doen waar ze al die jaren goed in zijn geweest: de doelen van de klant realiseren met relevante communicatie gericht op de juiste doelgroep.

Lees verder  

CASE Maastricht – Interne communicatiestrategie en OR-campagne

september 22, 2020 - Marta Klement

Elke organisatie met meer dan 50 werknemers heeft te maken met de Wet op de Ondernemersraden. Zo ook de gemeente Maastricht. Deze gemeente was geïnteresseerd in de wijze waarop Hart Voor De Zaak vorm en inhoud had gegeven aan de verkiezingen voor de Ondernemersraden bij Ahold Europe. Want een OR-verkiezing kan meer zijn dan een verkiezing alleen.

Lees verder  

CASE Matchis 2020 Werving van jonge gasten

september 6, 2020 - Marta Klement

Een ruime meerderheid van de bevolking  –80%– staat zeer positief tegenover stamceldonatie, zo blijkt uit recent onderzoek. Toch moet de Stichting Matchis hard werken om elk jaar de benodigde tienduizenden nieuwe donoren te kunnen registreren. Met name de werving van jonge mannelijke donoren is een grote uitdaging.

Lees verder  

CASE Centrummanagement Leiden – Trakteer Jezelf Op Leiden

november 20, 2019 - Marta Klement

Wie plaatsneemt op een van de vele terrassen in Leidens monumentale binnenstad, zal niet snel concluderen dat de Stad van Ontdekkingen bezoekers tekortkomt. Toch is dat wel het geval. Voor een vitale binnenstad is ook een gezond winkelbestand nodig. Oftewel: klanten die komen winkelen. Met het oog hierop ontwikkelde Hart Voor De Zaak de campagne Trakteer jezelf op Leiden.

Lees verder  

CASE Internal branding Bijenkorf

augustus 22, 2016 - Marta Klement

Vanuit zeven fysieke vestigingen een online winkel zet warenhuisketen De Bijenkorf in op het hogere marktsegment van luxegoederen. Sinds 2016 volgt de keten daarbij een strategie van super service. Cruciaal in deze strategie is de gedachte dat de Bijenkorf geen klanten heeft maar gasten. Dat betekent dat verkopers –en websiteontwikkelaars– op de eerste plaats gastheer of -vrouw moeten zijn.

Lees verder