Match van je leven met Cody en Luuk!
mei 20, 2021
We ontwikkelden een campagne waarin oranje internationals Luuk De Jong en Cody Gakpo op zoek gaan naar 20.000 stamceldonoren. Er zijn in Nederland te weinig –met name mannelijke– donoren ingeschreven voor stamceldonatie. In deze campagne vroegen we aandacht voor de echte match van je leven. Een betekenisvolle boodschap gebracht met flitsende campagnefilms, passend bij de focusdoelgroep mannen tussen 18 en 35 jaar.
De ingezette kanalen zijn verdeeld over owned, earned en payed media, o.a. de eigen social media van Luuk De Jong, Cody Gakpo en Matchis en campagnes in social media en display advertising. De campagne kent videocommercials in verschillende lengtes. Ook zijn films ingezet waarin de spelers persoonlijk en dieper ingaan op het belang van stamceldonatie. Want voetballers en andere topsporters werken jarenlang toe naar die ene wedstrijd of finale: de match van hun leven. Maar vrijwel direct daarna komt ook het besef dat er één onderwerp is wat nog belangrijker is. Namelijk het leven zelf. Donoren konden zich aanmelden op de campagnewebsite www.matchvanjeleven.nl
De campagnevideo’s zijn op de doelgroep jonge mannen afgestemd en waren opvallend qua stijl en dynamiek. De video’s gingen qua gevoel eerder richting een commercial voor een sportmerk. Een bekende speler spreekt je aan en 2D game style animaties leggen noodzaak van donorschap speels maar helder uit. Donorschap moet cool worden.
Met de noodzaak van stamceldonoren waren zowel Cody Gakpo als Luuk de Jong persoonlijk bekend. Cody weet hoe moeilijk het kan zijn om de juiste donor te vinden vanwege een ernstige bloedziekte in zijn familie. Luuk de Jong kent het probleem door de acute leukemie, waarmee de perschef Thijs Slegers van zijn club, PSV, te maken kreeg. Juist nu zoveel mensen bij de Match van je Leven vooral denken aan prestaties in dienst van Oranje, wijzen zij naar de echte match van je leven. Die van een patiënt met een bloedziekte op het moment, dat er toch een passende donor is gevonden.
Ciolato: alleen de naam klinkt al goed
maart 11, 2024
Deze had eerst een naam die het volledige aanbod en de ambachtelijkheid niet voldoende weergaf. Of HVDZ daar misschien een oplossing voor had? En dan er achteraan ook maar een passende huisstijl? Na een gedegen traject van naamsontwikkeling viel de keuze op de Ciolato, een naam die recht doet aan de cioccolato en de gelato. […]
Lees meerStamceldonatie als TikTok-conversatie
maart 8, 2024
Over het doneren van stamcellen bestaat een aantal misverstanden. Die kunnen alleen maar verdwijnen als iemand even de tijd neemt om te kijken wat stamceldonorschap inhoudt. Op TikTok? Nee, natuurlijk niet. Op een landingpage van Matchis. En waarom zou een jongere die van zichzelf “een geefmentaliteit” heeft daar gaan kijken? Omdat het onderwerp voorbijkwam op […]
Lees meerHoe blijf je relevant met je content marketing via social media?
februari 5, 2024
Authenticiteit boven alles De essentie van de moderne content marketing lijkt te liggen in één sleutelwoord: authenticiteit. Nu fake content, AI en clickbait het vertrouwen ondermijnen, is eerlijkheid en transparantie de lijm die merken bindt aan hun publiek. De dagen van oppervlakkige, glanzende successen zijn geteld. Het publiek verlangt naar echte verhalen. Verbinding met de […]
Lees meer