Match van je leven met Cody en Luuk!

mei 20, 2021

We ontwikkelden een campagne waarin oranje internationals Luuk De Jong en Cody Gakpo op zoek gaan naar 20.000 stamceldonoren. Er zijn in Nederland te weinig –met name mannelijke– donoren ingeschreven voor stamceldonatie. In deze campagne vroegen we aandacht voor de echte match van je leven. Een betekenisvolle boodschap gebracht met flitsende campagnefilms, passend bij de focusdoelgroep mannen tussen 18 en 35 jaar.

De ingezette kanalen zijn verdeeld over owned, earned en payed media, o.a. de eigen social media van Luuk De Jong, Cody Gakpo en Matchis en campagnes in social media en display advertising. De campagne kent videocommercials in verschillende lengtes. Ook zijn films ingezet waarin de spelers persoonlijk en dieper ingaan op het belang van stamceldonatie. Want voetballers en andere topsporters werken jarenlang toe naar die ene wedstrijd of finale: de match van hun leven. Maar vrijwel direct daarna komt ook het besef dat er één onderwerp is wat nog belangrijker is. Namelijk het leven zelf. Donoren konden zich aanmelden op de campagnewebsite www.matchvanjeleven.nl

De campagnevideo’s zijn op de doelgroep jonge mannen afgestemd en waren opvallend qua stijl en dynamiek. De video’s gingen qua gevoel eerder richting een commercial voor een sportmerk. Een bekende speler spreekt je aan en 2D game style animaties leggen noodzaak van donorschap speels maar helder uit. Donorschap moet cool worden.

Met de noodzaak van stamceldonoren waren zowel Cody Gakpo als Luuk de Jong persoonlijk bekend. Cody weet hoe moeilijk het kan zijn om de juiste donor te vinden vanwege een ernstige bloedziekte in zijn familie. Luuk de Jong kent het probleem door de acute leukemie, waarmee de perschef Thijs Slegers van zijn club, PSV, te maken kreeg. Juist nu zoveel mensen bij de Match van je Leven vooral denken aan prestaties in dienst van Oranje, wijzen zij naar de echte match van je leven. Die van een patiënt met een bloedziekte op het moment, dat er toch een passende donor is gevonden.

CASE JustLease

augustus 25, 2022

Carculator follow-up campagne 2022 met Harrie en Tess Kies je budget, het aantal kilometers per jaar en je krijgt de leaseprijs van de auto die je wilt. Elk merk, model, elke uitvoering. Ook elektrisch! Hoe? Met de Carculator. Deze web-based app maakt het de consument veel gemakkelijker om een werkelijk passende leaseauto te vinden. De […]

Lees meer  

25 jaar delen van het goede gevoel

juli 15, 2022

Het opbouwen en onderhouden van sterke relaties is ons grootste goed. We stellen continuïteit niet voor niets boven winstmaximalisatie en contact gaat bij ons altijd voor contract. Deze mentaliteit vertaalt zich in duurzame partnerships met onze opdrachtgevers, medewerkers, leveranciers en alle organisaties die we liefhebben. Voor onze jubileumviering wilde we liever geen cadeaus ontvangen. Een […]

Lees meer  

Samenwerken met de nadruk op werken

juli 15, 2022

Net als alle andere horecaondernemers hebben zij te maken gehad met een crisis van ongekende omvang. Inderdaad, de COVID-pandemie. Tijdens deze voor de hospitality benauwend stille tijd heeft het duo bepaald niet stilgezeten. Zij hebben geïnvesteerd en geschaafd aan hun verschillende horecaconcepten. Dit met onder andere als gevolg, dat er nu aan het Valkenburgse Meer […]

Lees meer