Match van je leven met Cody en Luuk!
mei 20, 2021
De ingezette kanalen zijn verdeeld over owned, earned en payed media, o.a. de eigen social media van Luuk De Jong, Cody Gakpo en Matchis en campagnes in social media en display advertising. De campagne kent videocommercials in verschillende lengtes. Ook zijn films ingezet waarin de spelers persoonlijk en dieper ingaan op het belang van stamceldonatie. Want voetballers en andere topsporters werken jarenlang toe naar die ene wedstrijd of finale: de match van hun leven. Maar vrijwel direct daarna komt ook het besef dat er één onderwerp is wat nog belangrijker is. Namelijk het leven zelf. Donoren konden zich aanmelden op de campagnewebsite www.matchvanjeleven.nl
De campagnevideo’s zijn op de doelgroep jonge mannen afgestemd en waren opvallend qua stijl en dynamiek. De video’s gingen qua gevoel eerder richting een commercial voor een sportmerk. Een bekende speler spreekt je aan en 2D game style animaties leggen noodzaak van donorschap speels maar helder uit. Donorschap moet cool worden.
Met de noodzaak van stamceldonoren waren zowel Cody Gakpo als Luuk de Jong persoonlijk bekend. Cody weet hoe moeilijk het kan zijn om de juiste donor te vinden vanwege een ernstige bloedziekte in zijn familie. Luuk de Jong kent het probleem door de acute leukemie, waarmee de perschef Thijs Slegers van zijn club, PSV, te maken kreeg. Juist nu zoveel mensen bij de Match van je Leven vooral denken aan prestaties in dienst van Oranje, wijzen zij naar de echte match van je leven. Die van een patiënt met een bloedziekte op het moment, dat er toch een passende donor is gevonden.
Stamceldonatie krijgt een echt podium
september 19, 2024
Op Wereld Donor Dankdag worden mensen in het zonnetje gezet, die als donor stamcellen hebben afgestaan om het leven te redden van iemand met een ernstige bloedziekte. Helemaal terecht, zo’n dag. Maar ook beetje jammer. Omdat veel te weinig mensen ervan weten. Een goed moment om het te hebben over stamceldonatie wordt zo niet echt uitgebuit. Dat kan anders vonden wij.
Lees meerHandgemaakt: beeldtaal voor THE SWEX
juni 6, 2024
THE SWEX is een online handelsplatform voor mensen, die actief willen beleggen in zeldzame single malt whisky’s. Van de ene kant gaat THE SWEX primair over beleggen. Van de andere kant heeft de waardeperceptie bij een voorgenomen aankoop alles te maken met de heritage van de desbetreffende whisky
Lees meerCiolato: alleen de naam klinkt al goed
maart 11, 2024
Deze had eerst een naam die het volledige aanbod en de ambachtelijkheid niet voldoende weergaf. Of HVDZ daar misschien een oplossing voor had? En dan er achteraan ook maar een passende huisstijl? Na een gedegen traject van naamsontwikkeling viel de keuze op de Ciolato, een naam die recht doet aan de cioccolato en de gelato. […]
Lees meer