Hoe blijf je relevant met je content marketing via social media?
februari 5, 2024
Authenticiteit boven alles
De essentie van de moderne content marketing lijkt te liggen in één sleutelwoord: authenticiteit. Nu fake content, AI en clickbait het vertrouwen ondermijnen, is eerlijkheid en transparantie de lijm die merken bindt aan hun publiek. De dagen van oppervlakkige, glanzende successen zijn geteld. Het publiek verlangt naar echte verhalen.
Verbinding met de doelgroep
In plaats van te streven naar massa-engagement, moeten we ons richten op het opbouwen van diepere en meer betekenisvolle verbindingen met de doelgroep. Dit betekent luisteren naar de behoeften en zorgen van de doelgroep. En op basis daarvan content leveren die relevant en waardevol is. Zo kunnen we als digitale verhalenvertellers de kloof tussen merk en publiek overbruggen. Niet met een korte sprint, maar met een geduldige marathon. Interactieve content kan hierbij het verhaal op individueel niveau verlevendigen. Elke klik is het begin van een nieuw hoofdstukje in persoonlijke interactie.
Kwaliteit boven kwantiteit
Simpelweg veel te publiceren, voldoet niet meer. Midden in de zee aan content, willen we er bovenuit steken met meesterwerken. Met waardevolle verhalen die niet alleen de aandacht trekken, maar ook harten veroveren. En de blijvende interesse voeden. Kortom, inhoudelijke kwaliteit staat boven kwantiteit.
Aanpassen aan algoritme-updates
Social media algoritmen veranderen voortdurend. Het is cruciaal om je aan te passen aan deze veranderingen. Wie zichtbaar wil blijven voor de doelgroep, bestudeert doorlopend de nuances van het algoritme, dat een platform hanteert. Op de hoogte blijven van nieuwe functies, kennis van trends, het doorgronden van de voorkeuren van het algoritme… het hoort er allemaal bij om je online aanwezigheid vitaal te houden.
Diversiteit in contentformats
Consumenten hebben geheel verschillende voorkeuren wat betreft social media formats. Daarom moet content marketing een scala aan formats omarmen –van visuele content tot geschreven stukken, van podcasts tot interactieve ervaringen. Een verhaal op enkel één kanaal is gedoemd voorbij te varen als een schip in de mist. Meervoudige aanwezigheid versterkt de relevantie.
Wil je resoneren bij je doelgroep? Kijk kritisch naar de benadering die je gewend was. Het publiek van vandaag wil authenticiteit, diepe verbindingen en kwaliteit. En dat via meerdere formats. Dus, werk je content-navigatie bij, slijp je memes en hou je hashtags scherp!
– Jeroen Monkhorst
Stamceldonatie krijgt een echt podium
september 19, 2024
Op Wereld Donor Dankdag worden mensen in het zonnetje gezet, die als donor stamcellen hebben afgestaan om het leven te redden van iemand met een ernstige bloedziekte. Helemaal terecht, zo’n dag. Maar ook beetje jammer. Omdat veel te weinig mensen ervan weten. Een goed moment om het te hebben over stamceldonatie wordt zo niet echt uitgebuit. Dat kan anders vonden wij.
Lees meerHandgemaakt: beeldtaal voor THE SWEX
juni 6, 2024
THE SWEX is een online handelsplatform voor mensen, die actief willen beleggen in zeldzame single malt whisky’s. Van de ene kant gaat THE SWEX primair over beleggen. Van de andere kant heeft de waardeperceptie bij een voorgenomen aankoop alles te maken met de heritage van de desbetreffende whisky
Lees meerCiolato: alleen de naam klinkt al goed
maart 11, 2024
Deze had eerst een naam die het volledige aanbod en de ambachtelijkheid niet voldoende weergaf. Of HVDZ daar misschien een oplossing voor had? En dan er achteraan ook maar een passende huisstijl? Na een gedegen traject van naamsontwikkeling viel de keuze op de Ciolato, een naam die recht doet aan de cioccolato en de gelato. […]
Lees meer