Handgemaakt: beeldtaal voor THE SWEX

juni 6, 2024

THE SWEX is een online handelsplatform voor mensen, die actief willen beleggen in zeldzame single malt whisky’s. Van de ene kant gaat THE SWEX primair over beleggen. Van de andere kant heeft de waardeperceptie bij een voorgenomen aankoop alles te maken met de heritage van de desbetreffende whisky

Tweelingziel

Dus wie met een merkenoog kijkt naar dit platform, ziet als het ware twee zielen. De ontwerper die voor deze tweelingziel een passende, nieuwe beeldtaal mocht ontwikkelen, had dus een mooie uitdaging. Toon het financieel-dynamische aspect en het ambachtelijk-exclusieve. En die twee in een juiste balans, niet zijnde 50% van dit en 50% van dat, want zo simpel zit het nu eenmaal niet.

Toegankelijk en onderscheidend

Verder dient de beeldtaal onderscheidend te zijn en toegankelijkheid uit te stralen. Want beleggen in whisky is niet de exclusieve hobby voor de meneer in de tweedjas bij het knapperende haardvuur. Nee,iedereen met (een beetje) vrij belegbaar kapitaal kan lekker bezig zijn op THE SWEX. Die gedachte moet de beeldtaal versterken. Bekijk de beelden en concludeer zelf of het gelukt is om deze laagdrempeligheid op een onderscheidende manier neer te zetten.

De kwaliteit van eigenheid

Interessant detail: de beeldtaal is –net als single malt whisky– tot stand gekomen op ambachtelijke wijze. Eerst heeft onze ontwerper de ideeën in zijn hoofd gecheckt met de stift in de hand. Een schets op papier moet aantonen, dat een idee voldoende potentieel heeft. Pas daarna komt de digitale uitwerking. Zo’n handmatig proces levert al met al toch een ander plaatje op. Meer eigenheid in deze tijden van AI.

Bekijk meer over deze beeldtaal op onze portfolio.

Ook geïnteresseerd in design dat uit het hoofd komt en niet van het net?

Neem contact met Ramses Braakman – ramses@hvdz.nl

Ciolato: alleen de naam klinkt al goed

maart 11, 2024

Deze had eerst een naam die het volledige aanbod en de ambachtelijkheid niet voldoende weergaf. Of HVDZ daar misschien een oplossing voor had? En dan er achteraan ook maar een passende huisstijl? Na een gedegen traject van naamsontwikkeling viel de keuze op de Ciolato, een naam die recht doet aan de cioccolato en de gelato. […]

Lees meer  

Stamceldonatie als TikTok-conversatie

maart 8, 2024

Over het doneren van stamcellen bestaat een aantal misverstanden. Die kunnen alleen maar verdwijnen als iemand even de tijd neemt om te kijken wat stamceldonorschap inhoudt. Op TikTok? Nee, natuurlijk niet. Op een landingpage van Matchis. En waarom zou een jongere die van zichzelf “een geefmentaliteit” heeft daar gaan kijken? Omdat het onderwerp voorbijkwam op […]

Lees meer  
social media

Hoe blijf je relevant met je content marketing via social media?

februari 5, 2024

Authenticiteit boven alles De essentie van de moderne content marketing lijkt te liggen in één sleutelwoord: authenticiteit. Nu fake content, AI en clickbait het vertrouwen ondermijnen, is eerlijkheid en transparantie de lijm die merken bindt aan hun publiek. De dagen van oppervlakkige, glanzende successen zijn geteld. Het publiek verlangt naar echte verhalen. Verbinding met de […]

Lees meer