Ciolato: alleen de naam klinkt al goed

maart 11, 2024

Chocola en ijs. Dat is wat Marcel Vermeulen denkt, maakt, doet en droomt. Ja, en Marcel proeft regelmatig ook chocolade en ijs. Want je moet constant weten waar je mee bezig bent, toch? Zo’n innige verbondenheid met het vakmanschap vind je niet overal. Maar wel in Voorhout waar Marcel zijn ijssalon annex chocolaterie heeft.

Deze had eerst een naam die het volledige aanbod en de ambachtelijkheid niet voldoende weergaf. Of HVDZ daar misschien een oplossing voor had? En dan er achteraan ook maar een passende huisstijl? Na een gedegen traject van naamsontwikkeling viel de keuze op de Ciolato, een naam die recht doet aan de cioccolato en de gelato.  De toevoeging “di ’Cello”, geeft de verbondenheid van Marcello met het vak weer.

Trots op het lokale

Marcello? Is Marcel zo Italiaans dan? Strikt genomen niet. Maar Italianen zouden hem wel heel goed begrijpen. Want hij zweert bij zaken als, authenticiteit, herkomst van het product en trots op het lokale. Bijvoorbeeld in zijn melkchocolade gaat melk van koeien van een naburige wei. En in Ciolato’s Bollenstreekijs en tulpen bonbons zijn bloembladen van tulpen verwerkt en meeldraden van krokussen. Dat is echt uniek.

Een aantal keer per jaar stapt Marcel bij ons binnen met een krat vol nieuwe chococreaties en een kop vol commerciële ideeën. Al met al is Ciolato een account om je vingers bij af te likken.

Bekijk meer van Ciolato op ons portfolio.

Ook geïnteresseerd in naamsontwikkeling?

Neem contact met Ramses Braakman – ramses@hvdz.nl

Stamceldonatie als TikTok-conversatie

maart 8, 2024

Over het doneren van stamcellen bestaat een aantal misverstanden. Die kunnen alleen maar verdwijnen als iemand even de tijd neemt om te kijken wat stamceldonorschap inhoudt. Op TikTok? Nee, natuurlijk niet. Op een landingpage van Matchis. En waarom zou een jongere die van zichzelf “een geefmentaliteit” heeft daar gaan kijken? Omdat het onderwerp voorbijkwam op […]

Lees meer  
social media

Hoe blijf je relevant met je content marketing via social media?

februari 5, 2024

Authenticiteit boven alles De essentie van de moderne content marketing lijkt te liggen in één sleutelwoord: authenticiteit. Nu fake content, AI en clickbait het vertrouwen ondermijnen, is eerlijkheid en transparantie de lijm die merken bindt aan hun publiek. De dagen van oppervlakkige, glanzende successen zijn geteld. Het publiek verlangt naar echte verhalen. Verbinding met de […]

Lees meer  

DNA van Jungheinrich in drie woorden

januari 5, 2024

Dus… kon er nog iets verbeterd worden in het uitdragen van de bedrijfscultuur? Gelukkig voor ons, kon dat. Er was nog geen structurele aanpak voor de internal branding waarin al het goede dat Jungheinrich doet, optimaal wordt gepresenteerd. Er ontbrak een herkenbare rode (in dit geval gele) draad, die alle acties en uitingen vanuit de […]

Lees meer