CASE Maastricht – Interne communicatiestrategie en OR-campagne
september 22, 2020
Een organisatie kan een aankomende OR-verkiezing benaderen vanuit drie ambitieniveaus. Ambitieniveau 3 is het meest interessant. Hierbij wordt de lat veel hoger gelegd dan wettelijk is vereist. De OR-verkiezing is niet droogweg “volgens de regels” maar soepel verlopen. Met meer meer dan voldoende kandidaatstellingen een hoge opkomst van kiezers. Je wilt een resultaat dat ook scoort op de parameters verbondenheid en energie. Dit resultaat bereik je door in het voortraject volop aandacht te gegeven aan de waarde van Medezeggenschap. De organisatie laat zien, dat zij structurele inbreng vanuit medewerkers belangrijk vindt. “Wij doen dit samen.”
Voor de gemeente Maastricht hebben wij inmiddels twee campagnes gemaakt voor de OR-verkiezingen. De opkomst (toch een objectieve graadmeter) lag in 2015 op 72% en in 2019 op 81%. Een impressie van de uitingen vind je hier.
Stamceldonatie krijgt een echt podium
september 19, 2024
Op Wereld Donor Dankdag worden mensen in het zonnetje gezet, die als donor stamcellen hebben afgestaan om het leven te redden van iemand met een ernstige bloedziekte. Helemaal terecht, zo’n dag. Maar ook beetje jammer. Omdat veel te weinig mensen ervan weten. Een goed moment om het te hebben over stamceldonatie wordt zo niet echt uitgebuit. Dat kan anders vonden wij.
Lees meerHandgemaakt: beeldtaal voor THE SWEX
juni 6, 2024
THE SWEX is een online handelsplatform voor mensen, die actief willen beleggen in zeldzame single malt whisky’s. Van de ene kant gaat THE SWEX primair over beleggen. Van de andere kant heeft de waardeperceptie bij een voorgenomen aankoop alles te maken met de heritage van de desbetreffende whisky
Lees meerCiolato: alleen de naam klinkt al goed
maart 11, 2024
Deze had eerst een naam die het volledige aanbod en de ambachtelijkheid niet voldoende weergaf. Of HVDZ daar misschien een oplossing voor had? En dan er achteraan ook maar een passende huisstijl? Na een gedegen traject van naamsontwikkeling viel de keuze op de Ciolato, een naam die recht doet aan de cioccolato en de gelato. […]
Lees meer