CASE Maastricht – Interne communicatiestrategie en OR-campagne

september 22, 2020

Elke organisatie met meer dan 50 werknemers heeft te maken met de Wet op de Ondernemersraden. Zo ook de gemeente Maastricht. Deze gemeente was geïnteresseerd in de wijze waarop Hart Voor De Zaak vorm en inhoud had gegeven aan de verkiezingen voor de Ondernemersraden bij Ahold Europe. Want een OR-verkiezing kan meer zijn dan een verkiezing alleen.

Een organisatie kan een aankomende OR-verkiezing benaderen vanuit drie ambitieniveaus. Ambitieniveau 3 is het meest interessant. Hierbij wordt de lat veel hoger gelegd dan wettelijk is vereist. De OR-verkiezing is niet droogweg “volgens de regels” maar soepel verlopen. Met meer meer dan voldoende kandidaatstellingen een hoge opkomst van kiezers. Je wilt een resultaat dat ook scoort op de parameters verbondenheid en energie. Dit resultaat bereik je door in het voortraject volop aandacht te gegeven aan de waarde van Medezeggenschap. De organisatie laat zien, dat zij structurele inbreng vanuit medewerkers belangrijk vindt. “Wij doen dit samen.”

Voor de gemeente Maastricht hebben wij inmiddels twee campagnes gemaakt voor de OR-verkiezingen. De opkomst (toch een objectieve graadmeter) lag in 2015 op 72% en in 2019 op 81%. Een impressie van de uitingen vind je hier.

CASE JustLease

augustus 25, 2022

Carculator follow-up campagne 2022 met Harrie en Tess Kies je budget, het aantal kilometers per jaar en je krijgt de leaseprijs van de auto die je wilt. Elk merk, model, elke uitvoering. Ook elektrisch! Hoe? Met de Carculator. Deze web-based app maakt het de consument veel gemakkelijker om een werkelijk passende leaseauto te vinden. De […]

Lees meer  

25 jaar delen van het goede gevoel

juli 15, 2022

Het opbouwen en onderhouden van sterke relaties is ons grootste goed. We stellen continuïteit niet voor niets boven winstmaximalisatie en contact gaat bij ons altijd voor contract. Deze mentaliteit vertaalt zich in duurzame partnerships met onze opdrachtgevers, medewerkers, leveranciers en alle organisaties die we liefhebben. Voor onze jubileumviering wilde we liever geen cadeaus ontvangen. Een […]

Lees meer  

Samenwerken met de nadruk op werken

juli 15, 2022

Net als alle andere horecaondernemers hebben zij te maken gehad met een crisis van ongekende omvang. Inderdaad, de COVID-pandemie. Tijdens deze voor de hospitality benauwend stille tijd heeft het duo bepaald niet stilgezeten. Zij hebben geïnvesteerd en geschaafd aan hun verschillende horecaconcepten. Dit met onder andere als gevolg, dat er nu aan het Valkenburgse Meer […]

Lees meer