CASE Internal branding Bijenkorf

augustus 22, 2016

Vanuit zeven fysieke vestigingen een online winkel zet warenhuisketen De Bijenkorf in op het hogere marktsegment van luxegoederen. Sinds 2016 volgt de keten daarbij een strategie van super service. Cruciaal in deze strategie is de gedachte dat de Bijenkorf geen klanten heeft maar gasten. Dat betekent dat verkopers –en websiteontwikkelaars– op de eerste plaats gastheer of -vrouw moeten zijn.

Ook als je er talent voor hebt, is shop hospitality is een vak wat je moet leren of bijhouden. Dat kan ondermeer via een internal branding programma. De Bijenkorf vroeg Hart Voor De Zaak uitvoerende vorm te geven aan een programma, dat de medewerker helpt om de waarden van De Bijenkorf te internaliseren.  Doel: het realiseren van een super service ervaring voor elke gast.  Voor de Bijenkorf maakten wij het programma Ik ontwikkel Bij. Dit steunt medewerkers op de (web)winkelvloer om het verschil maken met persoonlijke ontvangst, presentatie van aanbod en versterken van de sfeer.

Ciolato: alleen de naam klinkt al goed

maart 11, 2024

Deze had eerst een naam die het volledige aanbod en de ambachtelijkheid niet voldoende weergaf. Of HVDZ daar misschien een oplossing voor had? En dan er achteraan ook maar een passende huisstijl? Na een gedegen traject van naamsontwikkeling viel de keuze op de Ciolato, een naam die recht doet aan de cioccolato en de gelato. […]

Lees meer  

Stamceldonatie als TikTok-conversatie

maart 8, 2024

Over het doneren van stamcellen bestaat een aantal misverstanden. Die kunnen alleen maar verdwijnen als iemand even de tijd neemt om te kijken wat stamceldonorschap inhoudt. Op TikTok? Nee, natuurlijk niet. Op een landingpage van Matchis. En waarom zou een jongere die van zichzelf “een geefmentaliteit” heeft daar gaan kijken? Omdat het onderwerp voorbijkwam op […]

Lees meer  
social media

Hoe blijf je relevant met je content marketing via social media?

februari 5, 2024

Authenticiteit boven alles De essentie van de moderne content marketing lijkt te liggen in één sleutelwoord: authenticiteit. Nu fake content, AI en clickbait het vertrouwen ondermijnen, is eerlijkheid en transparantie de lijm die merken bindt aan hun publiek. De dagen van oppervlakkige, glanzende successen zijn geteld. Het publiek verlangt naar echte verhalen. Verbinding met de […]

Lees meer