CASE Internal branding Bijenkorf

augustus 22, 2016

Vanuit zeven fysieke vestigingen een online winkel zet warenhuisketen De Bijenkorf in op het hogere marktsegment van luxegoederen. Sinds 2016 volgt de keten daarbij een strategie van super service. Cruciaal in deze strategie is de gedachte dat de Bijenkorf geen klanten heeft maar gasten. Dat betekent dat verkopers –en websiteontwikkelaars– op de eerste plaats gastheer of -vrouw moeten zijn.

Ook als je er talent voor hebt, is shop hospitality is een vak wat je moet leren of bijhouden. Dat kan ondermeer via een internal branding programma. De Bijenkorf vroeg Hart Voor De Zaak uitvoerende vorm te geven aan een programma, dat de medewerker helpt om de waarden van De Bijenkorf te internaliseren.  Doel: het realiseren van een super service ervaring voor elke gast.  Voor de Bijenkorf maakten wij het programma Ik ontwikkel Bij. Dit steunt medewerkers op de (web)winkelvloer om het verschil maken met persoonlijke ontvangst, presentatie van aanbod en versterken van de sfeer.

Stamceldonatie krijgt een echt podium

september 19, 2024

Op Wereld Donor Dankdag worden mensen in het zonnetje gezet, die als donor stamcellen hebben afgestaan om het leven te redden van iemand met een ernstige bloedziekte. Helemaal terecht, zo’n dag. Maar ook beetje jammer. Omdat veel te weinig mensen ervan weten. Een goed moment om het te hebben over stamceldonatie wordt zo niet echt uitgebuit. Dat kan anders vonden wij.

Lees meer  

Handgemaakt: beeldtaal voor THE SWEX

juni 6, 2024

THE SWEX is een online handelsplatform voor mensen, die actief willen beleggen in zeldzame single malt whisky’s. Van de ene kant gaat THE SWEX primair over beleggen. Van de andere kant heeft de waardeperceptie bij een voorgenomen aankoop alles te maken met de heritage van de desbetreffende whisky

Lees meer  

Ciolato: alleen de naam klinkt al goed

maart 11, 2024

Deze had eerst een naam die het volledige aanbod en de ambachtelijkheid niet voldoende weergaf. Of HVDZ daar misschien een oplossing voor had? En dan er achteraan ook maar een passende huisstijl? Na een gedegen traject van naamsontwikkeling viel de keuze op de Ciolato, een naam die recht doet aan de cioccolato en de gelato. […]

Lees meer