CASE Internal branding Bijenkorf

augustus 22, 2016

Vanuit zeven fysieke vestigingen een online winkel zet warenhuisketen De Bijenkorf in op het hogere marktsegment van luxegoederen. Sinds 2016 volgt de keten daarbij een strategie van super service. Cruciaal in deze strategie is de gedachte dat de Bijenkorf geen klanten heeft maar gasten. Dat betekent dat verkopers –en websiteontwikkelaars– op de eerste plaats gastheer of -vrouw moeten zijn.

Ook als je er talent voor hebt, is shop hospitality is een vak wat je moet leren of bijhouden. Dat kan ondermeer via een internal branding programma. De Bijenkorf vroeg Hart Voor De Zaak uitvoerende vorm te geven aan een programma, dat de medewerker helpt om de waarden van De Bijenkorf te internaliseren.  Doel: het realiseren van een super service ervaring voor elke gast.  Voor de Bijenkorf maakten wij het programma Ik ontwikkel Bij. Dit steunt medewerkers op de (web)winkelvloer om het verschil maken met persoonlijke ontvangst, presentatie van aanbod en versterken van de sfeer.

TIEJAAALALIE*

juni 27, 2023

Deze tekst gaat over Jos Robijn. Onze Jos, die al bij Hart Voor De Zaak werkte toen ons bedrijf nog niet bestond. Die op zijn pensioendatum de collega’s trakteerde op taart en weer achter zijn computer kroop. Jos hield van bezig zijn. En wij hielden van Jos.

Lees meer  

Nieuw gezicht voor meubelketen HACO

oktober 25, 2022

Het bekende groengeel is georiënteerd op het verleden. De kleurencombinatie verwijst naar de lokale oorsprong van HACO Wonen & Slapen: Den Haag. De rechttoe rechtaan vormgeving roept vaak associaties op met een klus- en gereedschapswinkel. Ook dat is historisch verklaarbaar. Ooit haalden mensen kwaliteitshout voor keukens en kasten bij winkels van de HAagse COmbinatie. Vierde […]

Lees meer  

Gen Z verdient beter

oktober 24, 2022

Prestatiedruk Het algemene beeld is dat jongeren succesgericht zijn, stressgevoelig en daardoor vrij kwetsbaar. Ze maken zich zorgen of ze wel zullen slagen in deze prestatiemaatschappij. Een recent onderzoek van de overheid naar prestatiedruk bij jongeren toont aan dat ruim 62 procent stress ervaart en als gevolg daarvan ook veel depressiviteit. Slapend rijk Jongeren lijken […]

Lees meer